Borítók... borítók mindenhol!


Az utóbbi napokban gondolkodtam egy borítós bejegyzésen, és ma Tara Nima blogján találkoztam az ő gondolataival, így én is erőt vettem magamon, hogy leírjam, ami már régóta kikívánkozik, de mivel többnyire egyetértek vele, ez inkább képekben gazdag poszt lesz. :)

A legtöbb esetben a borító az, ami megfog egy könyvben. Sokszor pont a külcsíny miatt veszek meg egy (vagy több) regényt, vagy legalábbis szimpatizálok vele, és csak másodjára jut eszembe, hogy elolvassam a fülszöveget.
Talán csak a már ismert írók könyvei kivételek ez alól. ott elég meglátnom a nevet, és máris a kosárban landol. De ez sem jó mindig.

Ismert név, nem bejövős történet


Mivel főleg fantasyt olvasok, ezek a borítók keltik fel először a figyelmemet, és talán ez az a műfaj, aminél a legkönnyebb zátonyra futni. Hiszen egy díszes, ötletes, és figyelemfelkeltő borító mögött nem feltétlenül lapul jó sztori. Ez persze fordítva is igaz, egy kevésbé kreatív fedél is rejthet fantasztikus történetet. 

Nem minden arany, ami fénylik 
Egyszerű, de nagyszerű


Manapság jött el az az idő, hogy angolul is olvasok, így már sokkal több angol borítóval is szembe találom magam. A magyar kiadások sokszor nem tartják/ nem tudják megtartani az eredeti borítót, így viszont előfordul, hogy pont a borító miatt nem veszek kézbe esetleg egy remek történetet. Néha fáj a szívem a gyönyörű külföldi borítókért, mert azokkal sokkal jobban mutatna egy-egy könyv vagy sorozat a polcon.


Angol
Magyar


A nagy általánosságot nézve a borító mindig is egy szubjektív dolog lesz. Nincs és nem is lesz olyan borító, ami mindenkinek tetszik, ahogy igaz ugyanez a történetekre is.

És végül néhány kedvenc borítóm:













Share on Google Plus

About Unknown

Író, Könyvblogger, Fantasy, Skandináv krimi, Tea, Japán, Távolkelet
    Blogger Comment

4 megjegyzés:

  1. a halálhozók jó könyv?
    nekem a meyer könyveknél bejönnek a mi borítóink is, bár én szeretem a piroskás feldolgozásokat. (és semmi nem lehet elég horroros.:)
    a kedvenceid közül én is szeretek párat, az éjszakai cirkuszt el tudnám képzelni nagy plakátban is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem nagyon tetszett a Halálhozók. Most épp a Fekete angyal figyel a polcomon még az írótól, és várja a sorát. :D
      Nekem is tetszenek a meyeres borítók, de mikor meglátok egy szép külföldit mindig az jut eszembe, hogy lehetett volna jobb is. Tudom, hogy utalni akarnak vele a feldolgozott mesére, de lehet ezt árnyaltabban is tenni, és nem ilyen direkt módon. :D
      Az éjszakai cirkusz volt az első nagy szerelem a borítók terén még annak idején, mikor megvettem. Szerelem első látásra. Ha találkozol belőle plakátméretűben, mindenképp szólj. :D

      Törlés
    2. én meg a fekete angyalt olvastam, az is nagyon jó. :)
      nekem az orosz szerető volt az a könyv, amit a borítója miatt vettem meg, sztem azóta figyelem, miket pakolnak a könyvekre. (nem volt rossz könyv, de azóta már túladtam rajta.:D)

      Törlés
    3. Akkor biztos szeretni fogom én is. Már szemeztem vele, bele kellene kezdeni. :D
      Most megnéztem az orosz szerető borítóját molyon, és már értem, miért vetted meg. Igen, ilyen könyvek nálam is vannak... szép borító, nem rossz könyv, és eladásra várnak. :D Csak ne lennék olyan lusta, összeírni a listát molyon. :D

      Törlés